Sagan om livet.

Tränat idag med, så imorgon kommer jag ha dubbel träningsvärk! DOH!
Sen har jag tvättat kläder hos morsan å farsan (!) Tvättstugan här var fullbokad :( Och nu ligger jag framför tv´n  och funderar på att sova...




Kommer ihåg när vi var små,
Gräset var så mycket grönare då,
Luften var så mycket skönare då,
De stora bråken handlade om vem som var kung i våran fantasivärld
och utkämpades lungt med några fantasisvärd
Såg ninjor på tv´n
Tog min svarta mössa som låg där "brevé", klippte hål i den
och sen
krigade vi
Jag med svärd å de hade bössa
I min fantasivärld, där var jag fri.
Vi svävade, grälade, nästa dag var allting glömt
Borta med vinden
Jag vet att det inte är sunt, men tåren rinner ner för kinden.
Kalla det dumt men jag ville ju inte växa upp
Kalla det dumt men jag ville ju göra så mycket först... / Patrix 07




Dagens Wikipedia:

Wigger

Wigger (eller wigga) är ett negativt slangord i engelska språket som betecknar en vit person som uppträder på ett sätt som anses stereotypt för den afroamerikanska kulturen. Ordet är ett teleskopord, bildat av engelskans white och nigger, som anses vara stötande av vissa. Ordet wigger används särskilt för att beskriva en ung, vit person som försöker efterlikna svarta förebilder inom hiphop eller gatukultur. Att däremot uppskatta ursprungligen svarta kulturyttringar, som hiphop-musik, innebär inte i sig att vara en wigger. Vita hiphopare har ibland hamnat i konflikter med både varandra och andra, som ett resultat av diskussioner kring begreppet "wigger". Enligt många finns det ingen "svart" eller "vit musik", utan hiphop är öppen för alla.

Referenser till termen i populärkultur inkluderar följande: *

 The Offsprings låt Pretty Fly (for a White Guy) handlar om en kille som försöker vara svart, men misslyckas. * Eminems låt The Way I Am handlar om att han är trött på reportrar och andra som kallar honom "wigger".



Är du en wigger?

image57

Kommentarer
Postat av: Anonym

patrik är cool!

2007-10-13 @ 16:00:02
Postat av: Patrix

Hahahha! Jo fan jag vet!

2007-10-13 @ 16:07:49
URL: http://patrixxx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0