Livets långa mörka gata.

vi ska alla samma väg vandra.
Från födsel till död, sisa vid sida med varandra.
Livet kan vända, planet kan kraschlanda.

Det värsta som finns är att mista en vän.
Tårarna rinner som vatten i regn.
Tar ett sista farväl - vi ses igen.

Livet formar vi tillsammans med våra nära.
Vi växer och umgås, endel blir kära.
Andra bär minnen för tunga att bära.
Börjar med droger för att fly verkligeten.

Fått leva ett liv dränkt i osäkerheten.

var är ljuset i tunneln?
det dom skriver om i bibeln.
Kan inte se efter alla dessa krigen.

Jag går efter livets långa mörka gata.
har lärt mig att älska och även att hata.

Tänker på en vän utan glädje i livet, utan hopp om en framtid.
Han utkämpar nu sin sista strid.
för att vinna lite tid.
för att finna sinnesfrid.

Cancer och sjukdomar drabbar oss alla.
Vilka ska stå och vilka ska falla?

Rädslan för döden kommer aldrig att försvinna.
Lev livet nu, det kan vara din sista timma.
Finns mycket jag vill göra, Men hur ska jag hinna?

Varje dag föds nya liv till våran värld.
varje dag tar någons vän sin himmelsfärd.
Dag in dag ut, varje början har ett slut.
dag för dag, minut för minut.
mitt liv är en tråd och jag har kommit till en knut. // Patrix -06



En gammal sak jag skrev en gång i tiden.

Kommentarer
Postat av: Emma

Väldigt fint skrivet!

2007-08-21 @ 20:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0