mohaaaa!

Det här är i'et över pricken som Per ledin säkert hade sagt om han försökte.
Fegon den besserwissern upptäkte att jag skrivit Pär Ledin nyss..
Måste be om ursäkt till Per och resten av svenska folket för det.
Förlåt!

En rolig grej dock..

Jag var tvungen att ta reda på vem Araben på Tv är.. och vad fan hittade jag?

Sacha Smederevac har tunga kockmeriter från KB, Grands franska matsal, Villa Källhagen och egna pizzerian Ciao Ciao Grande i Stockholm. Enkla och billiga ingredienser genomsyrar allt han gör, från finkrogsmat till hederliga svenska köttbullar.


han är ju fan pizzabagare! Jag är synsk!

image292





Besserwisser

                

Wikipedia

                                     
Hoppa till: navigering, sök
                   

Besserwisser (tyska besser, bättre och Wisser, vetare; "en som vet bättre") är en person som anser sig kunna och veta allt bättre än andra, och som inte tvekar att upplysa världen om detta faktum. Ordet viktigpetter är en svensk synonym till termen.

Efter Berlinmurens fall och i än större utsträckning efter den tyska återföreningen har en förvrängd form av ordet fått stor spridning, nämligen Besserwessi. Ordet uttrycker uppfattningen att de forna västtyskarna (Wessi) uppträdde på ett överlägset sätt och låtsades veta och kunna allt bättre än de medborgare med rötter i Östtyskland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0