Lite tänkvärda citat.

Dessa söndagar.. eller.. dessa dagar kanske jag ska säga.
Nattsömnen är som vanligt obefintlig, så jag sitter och läser citat och ordspråk.



"Det finns inget hemskare än vanan att tvivla. Tvivel skiljer människor åt. Det är ett gift som löser upp vänskap och bryter upp goda relationer. Det är en tagg som svider och irriterar; det är ett svärd som dödar. " - Buddha


"Tankar är skuggorna av våra känslor - alltid mörkare, tommare och enklare." - Nietzsche

"I natt smidde jag tusen planer. I morse gjorde jag precis som vanligt." - Konfucius

"Jag är inte rädd för mörkret där ute, det är mörkret här inne jag är rädd för." - Shelagh Delaney









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0