Tränat.

Idag började jag träna igen, Känns skönt ändå :)
Tränade ben så jag kommer antagligen känna mig rätt rövknullad imorgon för
Träningsvärk är fan inte så kul!!!
Nu sitter jag i soffan, DÖD och äter gröt & ser på Heroes :P Vette fan vad jag ska hitta på, kanske sova tidigt?
men de kommer knappast hända :P

image56



Dagens Wikipedia:

U-land

Ett u-land är ett fattigt land, vanligen definierat som låg BNP per capita. Motsatsen är i-land. Ordet u-land är en förkortning med två möjliga utläsningar: Den ursprungliga betydelsen var "underutvecklat land", men numera brukar termen "utvecklingsland" användas istället, för att understryka att det handlar om länder med utvecklingspotential. Ibland används begreppen Nord och Syd som ett informellt alternativ till i-land och u-land. Anledningen är att de fattigare länderna till största delen ligger i tropikerna eller på södra halvklotet, medan de flesta i-länder traditionellt funnits i den norra tempererade zonen. Benämningen u-land har kritiserats då den placerar ett stort antal länder med helt olika förutsättningar i samma kategori. Detta kan tolkas som att länderna fungerar likadant och kan lyftas till välstånd på samma sätt, vilket dock inte alls är en självklarhet.


Hungersnöd

Hungersnöd, ibland kallat massvält, en mer omfattande brist på mat inom ett geografiskt område, orsakad av krig, missväxt, klimatkatastrofer, epidemier och annat. Hungersnöden har varit ett återkommande historiskt fenomen, som blivit mindre vanligt förekommande i modern tid. Varje dag dör 16 000 barn i svält.


Men ni som sitter här tryggt i vårat trygga Sverige bryr väl sig knappast?
Tänk på det bara.

Boyah! / Patrix


Kommentarer
Postat av: Anonym

och du som klagar på maten :O

2007-10-10 @ 21:59:42
Postat av: Anonym

Jo, ska jag skicka den eller? då dör de av möglet.
Men jag ger ALLTID mina småpengar till alla bössor de har på affärerna, testat de din finne?

2007-10-10 @ 22:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0